Az oldal tartalmi része, fő mondanivalója

Rendszerüzemeltetés és karbantartás

Rendszerüzemeltetés, átalánydíjas rendszerkarbantartás, outsourcing IT üzemeltetés – mindegy, hogyan nevezzük, a lényeg ugyanaz marad: külső szolgáltatóval végeztetni el az informatikai feladatokat.

Miért jó ez?

Mert a mikro- kis- és középvállalatok többségének -akár tisztában vannak ezzel, akár nem- nem éri meg „házon belül” foglalkozni az informatikai kérdésekkel. Miért foglalkoztatna például egy rendszergazdát, vagy akár egy teljes IT részleget egy önkormányzat, ügyvédi iroda, vagy egy élelmiszer importőr? Azon felül, hogy anyagilag nem éri meg neki, nem is lehet soha olyan hatékony, mintha egy erre szakosodott szolgáltatóra bízza az egészet.

Az alábbiakban bemutatunk néhány érvet, hogy miért érdemes átalánydíjas karbantartási szerződést kötni:

Költség oldalról: Szakmai oldalról Kényelmi oldalról

A szerződéses karbantartás nálunk nem csak abból áll, hogy elhárítjuk a hibákat illetve a hibalehetőségeket, hanem sajátunkként kezeljük a rendszert. Ennek során javaslatot adunk a fejlesztési lehetőségekre, felhívjuk a figyelmet a rendszer esetleges gyenge pontjaira, Partnerünket tájékoztatjuk a releváns technikai újdonságokról.

Sokéves tapasztalatunk és ügyfélbarát hozzáállásunk a titka, hogy Partnereink túlnyomó többségével sok éve jól működő kapcsolatban állunk, melynek keretében ránk bízzák informatikai rendszerük karbantartását. Ez a viszony messze túlmutat egy egyszerű üzemeltetési feladaton, hiszen Ügyfeleink az üzletmenetük működtetésén túl a bizalmas adataikat is ránk bízzák. Ezt a bizalmat igyekszünk is megszolgálni, ennek érdekében mindig kiemelt figyelmet fordítunk a biztonságra. Az évek alatt folyamatosan csiszoltuk a belső folyamatainkat, több szintű ellenőrzési visszacsatolást, szigorú eljárásrendeket vezettünk be. Büszkék vagyunk rá, hogy az általunk kiépített és felügyelt rendszerek esetében több, mint 10 év alatt eddig egyetlen külső támadás sem vezetett bizalmas adatok eltulajdonításához.

Szolgáltatáscsomagok

A különböző igények miatt többféle karbantartás csomagot alakítottunk ki, így Ügyfeleink mindig a nekik leginkább megfelelő szolgáltatásokat vehetik igénybe.

Szolgáltatáscsomagok Gold Silver Bronze
Folyamatos szerverfelügyelet
Havi karbantartás
Hardver, szoftver leltár
Segítségnyújtás munkaidőben
Díjtalan kiszállás
Router biztosítása
Javítás megkezdése (Szerver) 6 órán belül 24 órán belül 48 órán belül
Javítás megkezdése (PC) 24 órán belül 48 órán belül 72 órán belül
Csere szerver
Csere munkaállomás
Csere periféria
DNS elsődleges/másodlagos 2 db 1 db
Webtárhely (100Mb) 2 db 1 db
POP3/IMAP mailbox (20Mb/db) 20 db 5 db
Szolgáltatások havidíjai Gold Silver Bronze
Szerver /db 45.000 Ft 28.000 Ft 23.000 Ft
Munkaállomás (1-5 db) 25.000 Ft 18.000 Ft 13.000 Ft
Munkaállomás (6-20 db) 19.000 Ft 15.000 Ft 11.000 Ft
Munkaállomás (21-100 db) 15.000 Ft 12.000 Ft 9.000 Ft
Nyomtató, scanner 3.500 Ft 3.300 Ft 3.000 Ft
* A táblázatban feltüntetett árak az ÁFA-t nem tartalmazzák.
** A táblázatban szereplő árak csak komplett informatikai rendszer karbantartása esetén érvényesek.

Szolgáltatások részletei

Folyamatos szerverfelügyelet:
Ügyfeleink szervereit az év 365 napján, a nap 24 órájában monitorozzuk. Ezt a feladatok egy külön erre a célra fejlesztett eszközzel, automatikusan végezzük. Monitoring rendszerünknek köszönhetően a szervereken futó folyamatokat figyelemmel kísérjük, az esetlegesen bekövetkező anomáliákról azonnal figyelmeztetést kapunk, továbbá nyomon követhetjük a tendenciákat (például rendszeresen túlterhelt a processzor, gyors ütemben fogy a hely valamelyik merevlemezen stb.), így ügyfelünket időben értesíteni tudjuk a nem kívánt folyamatokról és javaslatot tudunk tenni az esetleges bővítésre.

Az irodánk és a felügyelt rendszer között az interneten keresztül egy titkosított alagúton (VPN) folyamatosan kapcsolatot tartunk, így lehetőségünk van a szerveren futó folyamatokhoz távolról is biztonságosan hozzáférnünk, ha szükséges közbeavatkoznunk.
Vissza a táblázathoz...»

Havi karbantartás:
Havi egy alkalommal kollégáink személyesen is helyszínre mennek és ellenőrzik a munkaállomások, szerverek, perifériák fizikai és szoftveres állapotát, az esetlegesen felmerülő problémák megoldásáról gondoskodnak valamint ha merültek fel kérdések, azokat megválszolják. A karbantartásokat dokumentáljuk.
Vissza a táblázathoz...»

Hardver, szoftver leltár:
A felügyeletünk alá helyezett rendszerek átvételekor teljes hardver és szoftver leltárt készítünk, az eszközöket azonosító cimkékkel látjuk el. Szerverek esetén minden későbbi változást naplózunk, munkaállomásoknál minden nap autmatikusan listát készítünk a telepített szoftverekről, így az aktuális állapot mindig elérhető (igény szerint akár minden nap mentjük a listákat).
Vissza a táblázathoz...»

Segítségnyújtás munkaidőben:
Munkatársaink minden munkanapon 8:00 - 16:30 között fogadják ügyfeleink kérdéseit, hibabejelentéseit e-mail-ben és telefonon. A megkeresésekre 1 órán belül érdemben reagálunk.
Vissza a táblázathoz...»

Díjtalan kiszállás:
Távoli adminisztráció útján nem megoldható hiba esetén munkatársunk díjtalanul a helyszínen hárítja el a hibát.
Vissza a táblázathoz...»

Router biztosítása:
Azon ügyfeleink számára akik Gold vagy Silver support szerződéssel rendelkeznek ingyen router-t biztosítunk, mely egyrészt tűzfalként funkcionál, másrészt lehetővé teszi a felügyelt rendszer és az irodánk közötti, biztonságos, titkosított közvetlen kapcsolat (VPN) létrehozását. Ezen kapcsolaton keresztül távolról is szinte teljes körűen kezelhető mind a szerver, mind pedig a tartományban levő munkaállomások.
Vissza a táblázathoz...»

Javítás megkezdése (Szerver):
A legkörültekintőbb felügyelett mellett is előfordulhatnak váratlan események (elemi kár, rongálás, hardverhiba stb.). Amennyiben valamely okból a szerver meghibásodik és/vagy működésképtelenné válik, a javítást - szerződéstípustól függően - 6, 24 vagy 48 órán belül megkezdjük. A helyzetfelmérést követően tájékoztatjuk ügyfelünket a hiba okáról, a javítás (vagy helyreállítás) várható időtartamáról és ha van, a várható anyagköltségről (például alkatrész csere esetén).
Vissza a táblázathoz...»

Javítás megkezdése (PC):
Amennyiben valamelyik munkaállomás meghibásodik vagy működésképtelenné válik, a számítógép javítását - szerződéstípustól függően - 24, 48 vagy 72 órán belül megkezdjük.
Vissza a táblázathoz...»

Csere szerver:
Ha a meghibásodott szerver javítása hosszabb időt vesz igénybe, akkor ügyfelünk számára ideiglenesen - az eredeti szerver funkcionalitását biztosító - csere szervert biztosítunk 5 munkanapon belül.
Vissza a táblázathoz...»

Csere munkaállomás:
Ha a meghibásodott munkaállomása javítása hosszabb időt vesz igénybe, akkor ügyfelünk számára ideiglenesen csere munkaállomást biztosítunk. Tömeges meghibásodás esetén 10 működésképtelen munkaállomásonként 1 csere PC-t tudunk biztosítani.
Vissza a táblázathoz...»

Csere periféria:
Nyomtató, scanner, switch meghibásodása esetén - ha a szervizelés hosszabb időbe telik és a kiesett funkciók máshogy nem biztosíthatók - csereeszközt biztosítunk a javítás idejére.
Vissza a táblázathoz...»

DNS elsődleges/másodlagos:
Szerződéses ügyfeleink számára elsődleges és másodlagos DNS, valamint mail relay szolgáltatást biztosítunk.
Vissza a táblázathoz...»

Webtárhely (100Mb):
Ügyfeleink számára szerverünkön ingyenesen biztosítunk webtárhelyet (virtualhost) 100MB-os tárterülettel.
Vissza a táblázathoz...»

POP3/IMAP mailbox:
Szerződéstől függő számban biztosítunk postafiókot (POP3/IMAP), postafiókonként 20MB tárterülettel.
Vissza a táblázathoz...»

Amennyiben felkeltettük érdeklődését, kérjük jelezze felénk elérhetőségeink valamelyikén, hogy munkatársunk felvehesse Önnel a kapcsolatot.

";

A Digitalis Kft. tevékenységeit, elérhetőségeit bemutató menü rész:

A honlap teljes tartalma szerzői jogi védelem alatt áll, bármiféle felhasználásához, utánközléséhez a Digitalis Kft. írásos hozzájárulása szükséges.

Utolsó módosítás: 2012.06.30 Digitalis Kft.

Új Magyarország Terv - Multifunkcionális UAS robothelikopter fejlesztése projekt a Digitalis Kft.-nél